Blablabla

Sunday, February 14, 2010

HeLLoo to All my DEAR friends...

KOniciwa...



lama dah tak bersua kembali dalam blog kali ini..sori la ehh, agak buzy semenjak dua menjak nie, banyak sangat komiten yang perlu saya tunaikan, pejam celik..dah masuk Februari..aku tak update apa-apa dalam blog nie lagi..huhuhu..No time to do that!! Nasib baikla seminggu nie cuti, boleh laa berhujah dan sharing apa aja isu.....


Mengulas tentang komitmen yg aku maksudkan..Emm..sebulan lepas aku bz sangat2 ngan OPen Day Kolej Zaba (28-31 Januari 2010) Become PENGURUS PENYAJIAN MAKANAN DAN KATERING..amenguji ketahanan mental, emosi, fizikal, rohani, sosial...Banyak sgt yang aku pelajari, apa yang terjadi aku akan simpan sebagai bekalan masa depan. Pada aku, 'Thats is not easy to be a great Leader.." Terkenang aku kat kata-kata motivasi En. Aziz "To Be A True Shaker"
Selepas Open Day, aku terlibat pulak ngan tugasan luar assigment..Wat program kat sekolah!! Emm..Pening2..Tapi semua itu berjaya sepanjang 05-07 Januari 2010..Tak sangka dapat pujian yang hebat daripada kaunselor dan pengetua..hehehe...


Emmm..masa tu la aku sedar beberapa perkara : -
1) A Great Leader Who Is someone That Always Remind Her/His People
2) It is Not Easy To Be A Successful Counselor
3) Counselor Should Be Relax And Be Abble To adapt In Any Situation
4) Don't Listen To All Commendation, But Listen T0 Whom That Criticize Us
5) Learn From Mistake
6) How Theory And Counseling Skills Work In Your Life
8) Communication Skills Is Really Important, Don't Become Someone That Just Talking Nonsense
9) Keep Smiling Even You Can't
10) Be Strong in Mind And Physical
Bagaimana ekk????
Refleksi semula..."AM I BE A GREAT COUNSELOR / LEADER?????" It 's all on your mind....


No comments:

Post a Comment